Ol-skytte

Grattis Jenny o Kjell som fick en liten dotter igår;)


Igår var det backintervaller i Snäckbacken. Jag o Alex sprang upp o ner  mellan alla små stugor medans Jonn tittade på, han som Emma ännu är lite småsjuka.
Direkt efter träningen så åkte vi bort till P18 för att träna på orienteringsskytte inför tävlingen som var idag;) Vi var ett gäng, nårga VOKare, Svaidingar och Broare, så vi var tvugna att dela vapen. Jag var med Björn o Alex med Hanna;)

Idag var det tävlingsdags, först skytte med en liten runda som man sprang, sen punkorientering och vanlig orientering. Man fick 2min tillägg på varje bomm i skyttet och 1min för varje mm fel i punktorienteringen.
Efter nån miss o nån mm fel lyckades Alex kamma hem förstaplatsen före Björn;) Jag lyckades vinna i damklassen före Frida Ansin.
Skoj var det att få testa på lite skytte, gör man inte varje dag;) Tur att man inte hade sönder ett vapen, de är inte det billigaste, 16000kr för ett!!!


;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle också villja pröva punkorientering. är det ungefär som rockorientering?

2009-05-15 @ 00:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0